Semler Gruppen opruster med Omnia

Den danske bil- og landbrugsmaskinevirksomhed Semler Gruppen har bygget et nyt intranet baseret på Omnia og Microsoft 365. Den nye løsning giver mulighed for en bedre måde at arbejde på og har forbedret den interne kommunikation og samarbejdet på tværs af gruppen.

“Vi er glade for resultatet af vores initiativ, og i dag ser vi, at brugerne ønsker nye funktioner, som de godt kunne tænke sig på intranettet. Vores interne kommunkation er forbedret og Omnia og Microsoft 365 har udstyret os med en meget bedre værktøjskasse”, siger kommunikationskonsulent Tommy Panduro.

Adoption af Microsoft 365 og boost af kommunikation på samme tid

Hver fjerde nye bil på de danske veje leveres af Semler Gruppen, der er den største spiller på det danske bilmarked. Virksomheden beskæftiger mere end 3000 folk og importerer, leaser og sælger biler som f.eks. VW, Audi, SEAT, ŠKODA, Porsche, Lamborghini, Bentley, Aston Martin, McLaren og Ducati. Virksomheden sælger også landbrugsmaskiner, inklusiv John Deere, Sulky og Väderstad, og tilbyder mobilitetsløsninger som f.eks. billeje, selvkørende køretøjer og bilabonnementsservices.

Semler Gruppen ser en fremtid, hvor markedet og forbrugsmønstre ændrer sig dramatisk og derfor investerer de stærkt i fremtidssikrede løsninger for at sikre deres førende position på markedet. Ved at forbedre den digitale arbejdsplads med moderne og mere effektive løsninger er et vigtigt led i denne strategi.

I 2018 besluttede Semler Gruppen at investere i et nyt intranet, der var integreret gnidningsløst med Microsoft 365, for at forbedre den interne kommunikation og samarbejde. Tommy Panduro forklarer:

“Vi ledte efter en intranetplatform, der var nem at bruge for både brugere og redaktører. En løsning, der kunne facilitere en effektiv kommunikation i hele organisationen og mellem de forskellige dele af virksomheden. Et af målene med projektet og den nye løsning var også at introducere og drive adoptionen af Microsoft 365 som en nøgledel af vores digitale arbejdsplads.”

Efter en grundig produktundersøgelse besluttede Semler Gruppen at bygge det nye intranet med Omnia og bemandede projektet med Omnia-eksperter fra København-kontoret.

“Vores samarbejde kørte glat og effektivt. Omnias eksperter hjalp os både med design, struktur og implementeringen af intranettet og med at få adskillige Microsoft 365 services op at køre. I et par måneder arbejdede vi meget tæt sammen, men så begyndte vores interne funktioner gradvist at overtage ansvaret for at håndtere løsningen.”

Den nye løsning blev lanceret i 2019 og blev taget godt imod af organisationen.

“Men som med enhver forandring skulle brugerne have tid og hjælp til at blive fortrolige med de nye værktøjer og nye måder at arbejde på. Vi er dog meget tilfredse med måden organisationen har omfavnet løsningen på og nu er vi i stand til at nedlægge en del legacy applikationer og Notes databaser.”

 

Alt hvad du behøver at vide om intranet >>