Den førende forsikringsvirksomhed RSA skærper intelligens og kommunikation med Omnia
RSA Insurance har styrket den interne kommunikation og medarbejdernes adgang til relevant og forretningskritisk information med et nyt Omnia-baseret intranet og videnstyringssystem.
“Vores nye Omnia-baserede intranet har gjort os meget bedre i forhold til funktioner, værktøjer og brugeroplevelsen. Nu er det meget nemmere for vores redaktører at oprette, publicere, opdatere og håndtere indhold”, siger Mark Allotey, Intranet Manager hos RSA Insurance Group og fortsætter:
“Omnias evne til at integrere Microsoft 365 applikationer som f.eks. Stream, Teams og SharePoint sikrer, at vores intranet er i forreste række med nem adgang for alle medarbejdere. Den brede vifte af funktioner og brugervenlighed har gjort os i stand til at bygge et attraktivt forsikringsfirma-intranet med en problemfri navigation og kraftfuld søgning. Vi kan endelig målrette indhold til folk baseret på, hvor de arbejder i virksomheden.”
Delt intelligens i skyen
I mere end 300 år har Royal & Sun Alliance (RSA) Insurance hjulpet folk og forretninger med at beskytte deres leveveje. Med hovedkvarter i London er RSA I dag et multinationalt personligt og kommercielt forsikringsfirma, der opererer overalt i Europa og Mellemøsten. RSA i Storbritannien og Europa beskæftiger over 5.500 mennesker og i 2021 blev det et fuldtejet datterselskab i det største forsikringsfirma i Canada, Intact Financial Corporation.
RSA-virksomheden, der ligger i Storbritannien, ønskede at implementere Microsoft 365 og bygge et nyt cloudbaseret videnstyringssystem for hele gruppen. Deres tidligere intranet, der var en skræddersyet om-premises løsning, baseret på SharePoint 2013, var forældet og ikke kompatibel med skyen.
Efter at have analyseret forretningens behov og adskillige tekniske løsninger, konkluderede RSA, at det var nødvendigt at opgradere deres intranet til en standard, cloudbaseret platform, der var prækonfigureret til Microsoft 365 integration og nemt at tilpasse. Da en af RSAs skandinaviske datterselskaber tidligere havde installeret Omnia og var yderst tilfredse med resultatet, så besluttede det globale hovedkontor at adoptere Omnia til deres britiske forretning.
“Udover at give os et intranet-ud-af-boksen så har Omnia vist sig at være en fremragende platform til at bygge et videnstyringssystem på. De kraftfulde værktøjer og smarte arkitektur gør det nemt at oprette og håndtere indhold. At være i stand til at strukturere indhold og opbygge sider ved at bruge Omnias forælder/underemne funktion sparer os en masse tid”, pointerer Marc Gooch, Knowledge Management Leader hos RSA Insurance Group.
Nytænkende forbedringer
“I løbet af implementeringsprocessen brugte vi en del tid på at lave nyt indhold og revidere gammelt indhold og redesigne vores informationsstruktur og navigation. Da vi havde et klart billede af, hvordan det nye intranet skulle bygges og udfyldes, så gik den faktiske migrationsproces glat og effektiv”, konkluderer Mark Allotey.
RSAs tidligere intranet blandede alle typer af nyheder i en enkelt kanal. I dag publiceres nyheder via to separate kanaler: Company News og Operational News. Ifølge Mark Allotey har den tilsyneladende lille strukturelle ændring en stor effekt:
“Vores medarbejdere finder nyhederne meget mere synlige og relevante end tidligere. Jeg kan se, at engagementet i vores artikler er steget som et resultat. Med Omnias sideoprulning funktion sikrer vi, at rigtige folk ser de rigtige beskeder. Dette gøres ved at tagge vores nyhedsartikler med relevante nøgleord og målrette til forskellige jobfunktioner eller lokationer i virksomheden. Nogle skadesbehandlere kan også abonnere på teamspecifikke nøgleord, så de får vist teamspecifikke operationelle nyheder på deres forside. Det er nytænkende for den interne kommunikation.”
Overordnet set så har Omnia forbedret RSAs interne kommunikation betydeligt og øget medarbejdernes videndeling med disse nøglefunktioner og fordele:
- Nemt at customisere mange aspekter på intranettet – det giver redaktører den kontrol og kreativitet, som de behøver for at kunne levere fantastisk kommunikation og oplevelser.
- En forenklet søgefunktion og megamenuer sikrer, at assurandører og andre medarbejdere altid har adgang til den korrekte information ved hånden, når de har brug for det.
- De rigtige beskeder leveres til de rigtige folk – Omnias nyheder og sideoprulningsfunktioner har forbedret RSAs interne kommunikation på yderst kritiske punkter.