Axfood lancerer nyt intranet baseret på Office 365 og Omnia

Efter et omfattende projekt har de 10.000 ansatte i Axfood Group fået adgang til et nyt og forbedret intranet baseret på Omnia og Office 365.

Den lancerede løsning, der er baseret på Office 365 og Omnia Intranet, er ikke kun et intranet for Axfood, men inkluderer også intranet til datterselskaberne Tempo, Hemköp, Willys, Dagab og Snabbgross.

Omnia tilbyder support til målrettet intern kommunikation, samarbejde og social interaktion og en personlig oplevelse for slutbrugerne. Intranettet er tæt integreret med en række Office 365-tjenester, og provisioneringsskabeloner bruges til at orkestreere, hvilke værktøjer der bruges i teamsamarbejde.

Intranetets hjemmesider viser de seneste nyheder med lokalt, kædespecifikt eller gruppevis fokus. Brugere kan også få adgang til eksterne oplysninger om Axfood i sociale medier, se presseklip og salgsstatistikker.

Løsningen understøtter også offentliggørelse af kritisk information, såsom produktalarm og driftsinformation til alle intranet-meddelelsespaneler. Løsningen er beskåret for at give en god mobiloplevelse og er tilgængelig via alle internetforbundne enheder, af alle ansatte i koncernen.

- Med vores nyligt lancerede intranet har vi skabt en moderne digital arbejdsplads med mobil tilgængelighed, der inkluderer alle ansatte i Axfood-gruppen - fra funktionærer til butiks- og lagerarbejdere. Det inviterer til både dialog og skaber en helhed til effektivt samarbejde og klar kommunikation, siger Katarina Wirtén Lindau, intern kommunikationschef, hos Axfood.

Axfood vælger Precio Fishbone som deres implementeringspartner, og projektet blev ledet af Sara Jönsson-Sandgren. Hun kommenterer projektet som følger:

- Ud over fornøjelsen ved at arbejde med en interessant organisation med vidunderlige talentfulde og engagerede mennesker, har projektet med Axfood i Precio Fishbone givet os meget værdifulde synspunkter og indsigt, når det kommer til intranet til internationale organisationer og detailhandelen.

- Desuden har det virkelig været spændende at arbejde med et globalt intranet, der inkluderer flere mærker og designkrav, siger Sara Jönsson-Sandgren, projektleder hos Precio Fishbone.

Om Axfood

Axfood sigter mod at være førende inden for god og bæredygtig mad. Vores forretningsfamilie inkluderer butikskæderne Willys og Hemköp samt Tempo og Handlar'n. Engrosalg finder sted gennem Axfood Snabbgross, og vores supportfirma Dagab er ansvarlig for koncernens produktudvikling, indkøb og logistik. Axfood-familien inkluderer også Mat.se, Middagsfrid og Urban Deli samt delejet Apohem og Eurocash. Tilsammen har koncernen godt 10.000 ansatte og en omsætning på knap 50 mia. SEK. Axfoods andel er noteret på Nasdaq Stockholm siden 1997, og dens største ejer er Axel Johnson AB. Læs mere på www.axfood.se

Mere information

For mere information om Omnia, kontakt venligst:

Anders Fagerlund

Phone: +46 708 248 010

E-mail: anders.fagerlund@preciofishbone.se